Od blisko 20 lat zajmuje się budowaniem płaszczyzn porozumienia pomiędzy naukowcami, światem biznesu, administracją państwową a mediami i opinią publiczną. Ekspert ds. public relations w obszarze badań i edukacji, energetyki i transportu. Od września 2024 r. Marek Sieczkowski odpowiada za kierowanie Działem Marketingu Łukasiewicz – Instytut Chemii Przemysłowej.
Głównym celem Marka Sieczkowskiego na nowym stanowisku jest wsparcie badaczy Instytutu w dotarciu do odbiorców produktów i technologii, a więc w trudnym procesie komercjalizacji ich osiągnięć. – Mam nadzieję, że zastosowanie sprawdzonych narzędzi marketingu przyczyni się nie tylko do poprawy wizerunku Instytutu, ale przede wszystkim wpłynie na usprawnienie jego podstawowej działalności – podkreśla szef marketingu.
Marek Sieczkowski jest laureatem konkursu „Popularyzator nauki” – wyróżniony przez redakcję PAP i MNiSW za prowadzenie wzorcowej polityki informacyjnej dla Narodowego Centrum Badań Jądrowych. W NCBJ odpowiadał m.in. za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną oraz przedsięwzięcia specjalne, w tym: działania informacyjne na rzecz reaktora jądrowego MARIA i Centrum Informatycznego Świerk.
W ramach realizowanego w PAIH (Grupa PFR) unijnego projektu „BRAND” podejmował działania na rzecz promocji strategicznych branż – poprzez organizację i obsługę polskich stoisk narodowych na największych imprezach branżowych na świecie (USA, Meksyk, Rosja, Chiny, Niemcy, Izrael). Zawodowo związany był także z Grupą PKP, w ramach której – jako dyrektor ds. komunikacji społecznej i rzecznik prasowy PKP Energetyka – odpowiadał za całokształt działań komunikacyjnych, w tym PR kryzysowy oraz przygotowanie spółki do debiutu na GPW.
Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej (Wydziału Transportu), Uniwersytetu Warszawskiego (Psychologia Reklamy, Public Relations) oraz Szkoły Głównej Handlowej (Relacje Inwestorskie i Komunikacja Finansowa).
Prywatnie jest tatą dwójki maluchów: Lilii i Rafała. Pozostaje niepoprawnym miłośnikiem polskiej sceny kabaretowej, pasjonatem psychologii społecznej oraz – jak sam to określa – zakręconym kierowcą zawodowym.