Stopień doktora nauk technicznych, chemicznych lub pokrewnych. Mile widziana wszczęta lub planowana procedura habilitacyjna.
Minimum 10-letnie doświadczenie w pracy w obszarze badawczo-rozwojowym, w tym 3-letnie doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu projektów badawczych i/lub biznesowych.
Ukończone studia podyplomowe specjalistyczne (z obszaru działalności Centrum Zrównoważonej Chemii) lub zarządcze.
Udokumentowana działalność publikacyjna (min 5), dodatkowym atutem będą publikacje w renomowanych czasopismach.
Aktywny udział w konferencjach naukowych lub forach biznesowych – min. 1 wykład lub 2 wystąpienia ustne (min. 15 minut).
Doświadczenie w projektowaniu i rozwoju zaawansowanych technologii, w szczególności paliw, gospodarki odpadami, biorafinerii, CCU); opracowywaniu i uruchamianiu innowacyjnej infrastruktury badawczej i technicznej dla nowych technologii chemicznych.
Znajomość języka angielskiego umożliwiająca skuteczną komunikację, korzystanie z literatury specjalistycznej, tworzenie publikacji i prezentowanie wyników badań na naukowych konferencjach zagranicznych.
Predyspozycje do zarządzania zespołem, umiejętności organizacyjne.
Umiejętność efektywnej komunikacji i budowania partnerskich relacji w zespole.
Kreatywność, samodzielność, nastawienie na realizację założonych celów.
CODZIENNE ZADANIA:
Zapewnienie realizacji przez Instytut celów określonych w Statucie, strategii, planach wieloletnich, rocznych planach działalności i finansowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy o Sieci Badawczej Łukasiewicz w zakresie prowadzenia prac badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych, badań naukowych, opracowywania ekspertyz i innych. Realizacja obowiązku zgodnie z przedmiotem działania jednostek podległych Centrum Zrównoważonej Chemii, tj. Grupy Badawczej Technologii Chemicznej oraz Grupy Badawczej Technologii Polimerów.
Inicjowanie i koordynowanie projektów i usług w obszarze działania Centrum Zrównoważonej Chemii.
Osiąganie celów projektów i usług realizowanych przez podległe komórki organizacyjne, w tym jakość efektów prac i dotrzymanie terminów określonych w planach projektów i umowach.
Zapewnienie właściwej ochrony własności intelektualnej efektów prac wytworzonych przez podległe komórki organizacyjne.
Efektywność i racjonalność projektów i usług realizowanych w Centrum Zrównoważonej Chemii.
Nadzór na przestrzeganiem dyscypliny budżetów projektów.
Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów działalności, finansowych, wykorzystania infrastruktury badawczej, perspektywicznych kierunków rozwoju działalności badawczo-rozwojowej oraz wdrożeniowej, Wniosków o przyznanie środków finansowych na działalność bieżącą (Subwencja) oraz innych, stosownie do potrzeb dokumentów i przygotowywanie sprawozdań z ich realizacji w obszarze działania Centrum Zrównoważonej Chemii.
Poszukiwanie kierunków działalności zapewniających rozwój badań, innowacyjnych technologii, usług i wyrobów w zakresie kompetencji Centrum Zrównoważonej Chemii.
Efektywne pozyskiwanie kontrahentów biznesowych, krajowych i międzynarodowych oraz partnerstw dla usług i prac realizowanych przez Centrum Zrównoważonej Chemii.
Nawiązywanie relacji z ośrodkami naukowymi krajowymi i międzynarodowymi w celu umiędzynarodowienia Centrum Zrównoważonej Chemii oraz budowania konsorcjów do realizowanych prac badawczych i wymiany międzynarodowej.
Organizacja i udział w spotkaniach naukowych, biznesowych i projektowych w obszarze działalności Centrum Zrównoważonej Chemii.
Koordynowanie współpracy pomiędzy poszczególnymi Grupami Badawczymi wchodzącymi w skład Centrum Zrównoważonej Chemii.
Współpraca w innymi komórkami organizacyjnymi Instytutu, Instytutami Sieci oraz Centrum Łukasiewicz.
Pozyskiwanie, utrzymanie i rozwój kadry stosowanie do potrzeb prowadzonych prac badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych, badań naukowych, analiz i ekspertyz itp., a także efektywne wykorzystanie kapitału ludzkiego.
Inne wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Instytutu.
BENEFITY:
Stabilne zatrudnienie na umowę o pracę.
Objęcie systemem kosztów autorskich i stosowanie 50% kosztów uzyskania przychodów do wynagrodzenia.
Wynagrodzenie adekwatne do posiadanego doświadczenia i wiedzy.
36 dni urlopu wypoczynkowego.
Ruchomy czas pracy.
Pracowniczy Program Emerytalny (po okresie próbnym).
Możliwość skorzystania z grupowego ubezpieczenia na życie oraz pakietu medycznego.
Pakiet socjalny w ramach Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy (kasa zapomogowo-pożyczkowa, dopłaty do wypoczynku we własnym zakresie, dopłaty do żłobków i przedszkoli).
Możliwość dofinansowania szkoleń, kursów, studiów podyplomowych w zakresie podnoszenia posiadanych kompetencji w tym kursów językowych.
Możliwość dalszego rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji.
Dużą samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań.
Zgłoszenie powinno zawierać:
życiorys /CV z uwzględnieniem opisu kwalifikacji, przebiegu pracy zawodowej i doświadczenia.