Dział Zapewniania Jakości

Dział Zapewniania Jakości

 

Polityka Jakości realizowana w Instytucie opiera się na niezawodnych i konkurencyjnych usługach opartych na nowoczesnych technikach badawczych z zastosowaniem urządzeń nowej generacji. Ciągłe doskonalenie metod pracy, terminowa i spełniająca uzgodnione wymagania realizacja umów, bezstronność, rzetelność, niezależność i poufność badań, stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu oraz doskonalenie systemu zapewnienia jakości pozwalają na spełnienie oczekiwań i budowę zaufania klientów.

Podstawowym zadaniem Pełnomocnika Dyrektora ds. Jakości jest koordynacja prac Instytutu dotyczących jakości, takich jak:

inicjowanie i koordynowanie działań, w tym audytów wewnętrznych i zewnętrznych, dotyczących wdrażania i utrzymania systemu zapewnienia jakości w Instytucie oraz prowadzenie i aktualizowanie ogólnej dokumentacji systemu,

organizowanie i uzgadnianie i/lub prowadzenie szkoleń, seminariów, konferencji i sympozjów pracowników Instytutu w sprawach dotyczących jakości,

reprezentowanie Instytutu w Klubie Polskich Laboratoriów POLLAB, współpraca z międzynarodowymi organizacjami zajmującymi się problemami jakości.

Zakres działania Pełnomocnika Dyrektora ds. Jakości:

zarządza systemem zapewnienia jakości w Instytucie,

koordynuje całokształt działań w zakresie systemu zapewnienia jakości,

rozwiązuje problemy dotyczące funkcjonowania systemu,

reprezentuje Instytut na zewnątrz w sprawach jakości,

ściśle współpracuje z Dyrekcją Instytutu w zakresie realizacji polityki jakości,

ściśle współpracuje z kierownikami zakładów, kierownikami technicznymi, specjalistami ds. Jakości zakładów objętych systemem jakości oraz kierownikami komórek organizacyjnych Instytutu związanymi z systemem zapewnienia jakości,

zarządza częścią ogólną Księgi Jakości, prowadzi rejestry zmian do Księgi,

inicjuje opracowania, uzgadnianie, zatwierdzanie, nowelizację, przedłużanie okresu stosowania, rozpowszechnianie poza rozdzielnikiem, wycofywanie procedur ogólnych systemu oraz instrukcji ogólnych, udzielanie odstępstw od procedur ogólnych,

przygotowuje harmonogramy audytów wewnętrznych, typuje audytora wiodącego,

uzgodnia terminy i zakresy audytu zewnętrznego oraz skład zespołu audytorów, przygotowuje audyt zewnętrzny w Instytucie, utrzymuje kontakty z klientem w sprawie audytu, bierze udział w spotkaniu otwierającym i zamykającym, sporządza harmonogram działań korygujących dotyczący obszaru Rady ds. Jakości,

przygotowuje programy przeglądu systemu jakości, ustala skład zespołu, podpisuje protokoły z realizacji działań korygujących,

opiniuje i akceptuje wnioski dotyczące szkolenia w zakresie jakości, przygotowuje i aktualizuje zapotrzebowania na szkolenia.

Celem realizowanej polityki jakości jest zapewnienie wysokiej jakości prowadzonych prac, zdobycie zaufania klienta dzięki poprawie dokładności badań, skracanie czasu realizacji badań, a także przekonanie klienta, że wdrożony system zapewnienia jakości jest skuteczny i gwarantuje spełnienie jego wymagań.

Cele te realizowane są poprzez ciągłe doskonalenie metod pracy, stosowanie nowoczesnych technik badawczych.

Kierownik

mgr Agnieszka Pacek
tel. +48 601 302 882
agnieszka.pacek@ichp.lukasiewicz.gov.pl

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds