FL-2/251/390/22/MR | Warszawa, 29.12.2022 r. |
Nazwa i siedziba Zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Chemii Przemysłowej imienia Profesora Ignacego Mościckiego, ul. Rydygiera 8, 01-793 Warszawa
Opis przedmiotu zamówienia: Wdrożenie oprogramowania (Systemu), własnego lub udostępnianego przez podmiot trzeci, łączącego funkcję repozytorium, ewidencji dorobku naukowo-badawczego i systemu profilowania pracowników Zamawiającego oraz zarządzania informacją o nauce i realizowanych przez Zamawiającego projektach.
Oczekuje się, że system będzie posiadał następujące funkcjonalności:
Lp. |
Opis funkcjonalności |
1. |
System umożliwia deponowanie (archiwizację), ewidencję, wyszukiwanie i udostępnianie informacji o dorobku poszczególnych pracowników Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych wchodzących w skład Zamawiającego, w tym:
|
2. |
System umożliwia ewidencję i wyszukiwanie informacji o posiadanych laboratoriach i ich wyposażeniu. |
3. |
System umożliwia gromadzenie danych formalnych dotyczących pracownika Zamawiającego wymaganych w procesie wewnętrznej oceny, raportowania. Gromadzone są m.in następujące dane:
|
4. |
System umożliwia gromadzenie i wyszukiwanie informacji dotyczących całokształtu dorobku pracowników Zamawiającego, w tym dane o ich:
|
5. |
System umożliwia wyszukiwanie i prezentację publikacji, w których dana osoba jest: pierwszym autorem, ostatnim autorem, autorem korespondencyjnym lub członkiem Zespołu badawczego. |
6. |
System może odzwierciedlać pełną strukturę organizacyjną jednostki (w układzie hierarchicznym) i/lub prezentować tylko te jednostki, w których pracownicy wykazują dorobek naukowo-badawczy, osiągnięcia lub aktywności zawodowe. Umożliwia rejestrację publikacji jednostek, które nie są aktywne (np. przed utworzeniem Sieci Badawczej Łukasiewicz lub włączonych do Zamawiającego, tj. Łukasiewicz – Instytutu Biotechnologii i Antybiotyków oraz Łukasiewicz – Instytutu Farmaceutycznego) |
7. |
Model danych bibliograficznych jest zgodny z wymaganiami standardów międzynarodowych (AACR). Komunikacja z innymi repozytoriami międzynarodowymi za pomocą protokołu OAIPMH.
Zachowuje dane historyczne, (np. poprzednie nazwisko, gwarantując wyszukiwanie według obu wersji, wyświetlanie zgodnie z chronologią zmiany), itp.) Dla innych rodzajów danych model jest spójny z formatem CERIF. |
8. |
System pozwala rejestrować i wyszukiwać, wnioski projektowe, komercyjne oferty badawcze oraz realizowane/zakończone przez Zamawiającego projekty B+R (granty/umowy komercyjne) wraz z powiązaniem ich z efektami projektu, publikacjami, wystąpieniami konferencyjnymi, patentami, produktami, danymi badawczymi, itp) oraz udziałem w nich osób i instytucji (wewnętrznych i zewnętrznych), co pozwala generować rozmaite statystyki i zestawienia np. ocenę efektywności pozyskiwania środków na granty (success rate), koszty publikacji w różnych projektach, zestawienia zdobytych środków na projekty przez różne zespoły, wykazy instytucji współpracujących itp. |
9. |
System umożliwia kontrolę dostępności archiwizowanych dokumentów (tekstów publikacji) i danych, w tym automatyczne kontrolowanie upływu okresu embarga dla dokumentów i danych objętych okresem karencji, a po jego upłynięciu uwidocznienie odpowiedniej jego wersji. |
10 |
System zapewnia warunki do określania przez autora czasu, wersji i licencji na której udostępniane są archiwizowane dane i teksty publikacji, w tym przechowuje zgodę autora na sposób udostępnienia (rodzaj licencji) pełnych tekstów oraz przypisania konkretnej publikacji do wskazanej dyscypliny. |
11. |
System zapewnia rejestrację historii aktualizacji rekordu (wersjonowanie zapisów umożliwiającą identyfikację osób oraz wprowadzanych przez nie zmian). |
12. |
System umożliwia import danych z różnych źródeł, w tym poprzez adres DOI, poprzez BibTech, z serwisów typu EndNote, Mendeley, RefWorks, w szczególności prowadzony bezpośrednio przez autora publikacji. |
13. |
System umożliwia samodzielne wprowadzanie publikacji (i plików) przez autorów (zalogowanych do systemu). Proces podlega weryfikacji przez osobę o wyższych uprawnieniach w systemie. |
14. |
System umożliwia import danych z lokalnych baz. |
15. |
System umożliwia automatyczną aktualizację danych o publikacjach pracownika na podstawie ID Scopus pracownika z bazy Scopus. System umożliwia import ze Scopus publikacji pracowników Zamawiającego (o ile będzie to możliwe). |
16. |
System umożliwia automatyczne eksportowanie danych o publikacjach pracownika Zamawiającego do ORCID tak, aby stanowiły integralną część profilu pracownika w ORCID oraz importowanie danych z ORCID (o ile będzie to możliwe). |
17. |
System umożliwia automatyczne sprawdzanie w serwisie SHERPA/RoMEO polityki wydawców wobec archiwizacji prac w czasopismach i prezentowanie na podstawie tego źródła informacji o rodzaju licencji Creative Commons, na jakiej możliwe jest udostępnienie publikacji oraz jej pobranie. |
18. |
System zapewnia dostęp do bazy czasopism i konferencji, utworzonej na potrzeby systemu (MNiSW, JCR i Scopus – o ile będzie to możliwe). |
19. |
System generuje statystyki czasopism wg liczby publikowanych w nich artykułów. |
20. |
System utrzymuje bazę wydawców na podstawie listy opublikowanej przez MNiSW oraz ich odpowiedników w opisie metadanych. |
21. |
System zapewnia elastyczną strukturę danych umożliwiającą jego rozszerzanie o nowe typy obiektów. |
22. |
System dąży do zachowania ergonomiczności wprowadzania danych, zapewniając przyjazne, intuicyjne formularze, dostosowane do wykonywanych zadań. |
23. |
System wspiera proces wprowadzania danych przez „podpowiadanie” właściwych danych (np. nazwisk pracowników Zamawiającego) i kontrolując go na poszczególnych etapach (automatyczna kontrola poprawności danych przed ich zapisaniem). W procesie podpowiadania pomaga rozwikłać niejednoznaczności (np. rozróżnia 2-óch autorów z tym samym imieniem i nazwiskiem). |
24. |
System umożliwia użytkownikom wewnętrznym (autorom), po autoryzacji z systemie CAS, samodzielne wprowadzanie danych (w statusie Niekompletny) i tworzenie automatycznego powiadomienia dla redaktora nowych rekordach wymagających walidacji (do statusu Rekord Kompletny). |
25. |
System umożliwia definiowanie kilku typów ról w systemie (autor, kierownik, redaktor, admin, admin IT), określając hierarchię ich uprawnień,. |
26. |
System umożliwia automatyczne aktualizowanie cytowań z bazy Scopus i/lub WoS z częstotliwością ustaloną przez Zamawiającego |
27. |
System umożliwia implementację wartości punktowych na podstawie wykazów czasopism naukowych MEiN. |
28. |
System przechowuje dane historyczne dotyczące punktacji stosowanej przez MEiN. |
29. |
System zapewnia możliwość tworzenia alertów (dla użytkowników lokalnych zalogowanych), w tym informujących o nowościach w bazie (w ramach określonego profilu wyszukiwania, przydatnych dla wyszukujących bieżących informacji, jak i dla administratorów bazy, w celu weryfikacji kompletności i poprawności nowych rekordów). |
30. |
System stosuje złożone ontologie umożliwiające profilowanie specjalizacji pracowników instytucji na podstawie metadanych oraz pełnych tekstów publikacji archiwizowanych w bazie i wizualizuje dziedziny aktywności pracownika Zamawiającego, jednostek, za pomocą chmury tagów. |
31. |
System wyszukiwania obejmuje metadane oraz pełne teksty zdeponowane w bazie. |
32. |
System pozwala na wyszukiwanie kontekstowe, w tym na podstawie informacji o profilu badawczym pracownika Zamawiającego, algorytmów analizujących metadane i pełne teksty umieszczone w repozytorium, klasyfikację i poziom określane dla czasopism przez IF (Thomson Reuters) oraz odpowiednie wskaźniki oceny czasopism określane przez Scopus. |
33. |
System zapewnia sortowanie wyników wyszukiwania na szereg rozmaitych sposobów, np. zgodnie z kryterium relewantności (trafności w stosunku do zapytania), chronologicznie, wg jednostek, nazwiska pierwszego autora, itp; |
34. |
System umożliwia pobieranie przez użytkownika zewnętrznego danych do cytowania o publikacjach z bazy w standardach stosowanych w najważniejszych wydawnictwach naukowych (APA, MLA, IEEE, ISO 690, ACM itd). |
35. |
System wykorzystuje silnik raportów umożliwiający tworzenie standardowych raportów, tym statystyki publikacji np. wg typów, lat wydania, dla poszczególnych autorów, jednostek – z uwzględnieniem kryteriów oceny stosowanej przy parametryzacji (punktacji czasopism, slotów dla autora itd), prezentowanych w formie:
|
36. |
System umożliwia prowadzenie symulacji dla oczekiwanych efektów czy oceny efektywności realizowanych projektów. |
37. |
System umożliwia użytkownikom wewnętrznym indywidualne tworzenie, zapisywanie i ponowne wykorzystywanie raportów tworzonych na żądanie (z wykorzystaniem tabel przestawnych). |
38. |
Dzięki posiadanym serwisom API system ma możliwość integracji z lokalnie stosowanymi systemami u Zamawiającego np. w celu pozyskiwania aktualizacji danych o pracownikach Zamawiającego. |
39. |
System dokonuje rankingu dorobku wyszukanych ekspertów w oparciu o zebrany w bazie dorobek (publikacje, projekty) i obiektywne metryki; ponadto pokazuje współpracę pomiędzy ekspertami. |
40. |
System pozwala realizować procedury oceny pracowników i Zamawiającego wg przyjętych reguł. Mechanizm definiowania reguł pozwala samodzielnie zmieniać algorytmy oceny dorobku bez konieczności modyfikowania oprogramowania. |
41. |
System automatycznie analizuje i prezentuje w postaci Map lub Grafów lokalne i zewnętrzne sieci współpracy pomiędzy instytucjami, organizacjami i osobami w odniesieniu do instytucji Zamawiającej i jej pracowników (o ile będzie to możliwe). |
42. |
Repozytorium powinno posiadać wtyczki do mediów społecznościowych (ResearchGate, Linkedin, CiteULike, Facebook ułatwiające udostępnianie danych, metadanych i pełnych tekstów. |
42. |
System automatycznie analizuje, prezentuje i umożliwia przeszukiwanie dorobku pracowników Zamawiającego. |
44. |
System umożliwia pracownikom Zamawiającego tworzenie własnego CV na podstawie profilu osobistego, oraz eksport CV do różnych formatów (PDF, Word). |
45. |
System umożliwia tworzenie raportów na potrzeby przekazywania danych do Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on (na poziomie i w zakresie określonym przez MEiN) |
46. |
System udostępnia statystyki pobrań i cytowań oferowane przez Altmetrics oraz PlumX |
47. |
System jest wyposażony w rozbudowaną funkcję helpów, wspierających pracę użytkownika |
48. |
System umożliwia uzyskanie statystyk o wyświetlanych i pobieranych dokumentach według: wskazanych ram czasowych, kraju, kolekcji, dyscypliny oraz posiadać opcje zawężania raportów użytkowania według ram czasowych, w oparciu o dostępne informacje o zakresie IP. |
49. |
System pozwala włączać i wyłączać poszczególne grupy funkcjonalności systemu z poziomu panelu administratora systemu |
50. |
System pozwala redaktorom komentować rekordy (funkcja widoczna dla uprawniony, przeznaczona do poprawy komunikacji pomiędzy osobami pełniącymi funkcje redaktorów i administratorów bazy). |
51. |
System oferuje strukturę strony domowej, z możliwością jej modyfikacji i dostosowania do przyjętego przez Zamawiającego modelu graficznego. |
52. |
System jest w pełni dwujęzyczny (język polski i angielski). |
Wdrożenie Systemu (własnego lub udostępnionego przez podmiot trzeci) powinno składać się z poniższych Etapów z uwzględnieniem określonych działań i musi być objęte 12-miesięczną gwarancją.
ETAP I – Instalacja wraz ze szkoleniami w zakresie obsługi Systemu:
Analiza przedwdrożeniowa
- Instalacja – serwer testowy
- Konfiguracja środowiska, odblokowanie portów
- Integracja z systemem uwierzytelniania (CAS lub ADFS), lub Instalacja CAS w przypadku braku systemu uwierzytelniania. Integracja z innym systemem uwierzytelniania wg odrębnej wyceny.
Konfiguracja uruchomieniowa
- integracja z serwisami zewnętrznymi (np. Scopus, WoS, SherpaRoMEO, CrossRef, ORCID, Google Analytics etc.)
- migracja struktury Zamawiającego,
- migracja kadr,
- załadowanie słowników (w tym bazy czasopism),
- określenie ról i uprawnień dla różnych kategorii użytkowników,
- wdrożenie procedur aktualizacji i weryfikacji rekordów (potwierdzanie autorstwa, licencje, alerty)
Migracja danych bibliograficznych ze Scopus
Uruchomienie serwera produkcyjnego zawierające:
- instalację systemu i konfigurację systemu,
- migrację danych,
Podstawowa adaptacja wizualna strony głównej (kolory, baner, logo)
Rejestracja Systemu w serwisach krajowych i światowych.
Zapewnienie funkcjonalności wskazanych w tabeli powyżej.
Szkolenia (dla administratorów – do 6 rbh i redaktorów – do 10 rbg zdalnie)
ETAP II – Utrzymanie systemu zawierające pakiet techniczny oraz pakiet serwisowy SLA polegające na działaniach:
- Dowolnie wybrane działania np. import danych, definiowanie raportów, konsultacje techniczne i merytoryczne, wdrażanie kolejnych funkcjonalności,
- Umożliwienie dostosowywania i doboru funkcjonalności Systemu do indywidualnych potrzeb Zamawiającego.
- Zapewnienie najwyższego poziomu wsparcia w przypadku pojawienia się konieczności szybkiego dostosowania systemu do pilnej potrzeby biznesowej.
- Bieżąca aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji.
- Opieka i administrowanie środowiskiem.
- Zapewnienie ciągłości w dostępie – wsparcie w przypadku problemów z działaniem systemu.
- Zapewnienie aktualizacji baz pomocniczych (np. bazy czasopism) oraz dostępu do aktualnych słowników w trybie bieżącej dystrybucji z serwera referencyjnego (jeżeli będzie stosowany).
- Pakiet techniczny – 50 rbh.
- Pakiet serwisowy – czas reakcji – do 8 h/naprawy do 48 h.
Warunki udziału w postępowaniu:
- W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności zawodowej, Wykonawca wykaże, że wdrożył co najmniej 10 równoważnych Systemów.
- W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert wykonał co najmniej 2 usługi z zakresu przedmiotu zamówienia.
Termin wykonania zadania:
Etap I – do 20 tygodni
Etap II – stosownie do potrzeb.
Wymagania dotyczące przygotowania oferty:
- Wykonawca określi cenę jednostkową i całkowitą netto/brutto dla przedmiotu zamówienia (Etap I i II) oraz wskaże inne, dodatkowe koszty niezbędne do wdrożenia i korzystania z Systemu (np. opłaty licencyjne, subskrypcja na dzień złożenia Oferty oraz warunki uzyskania dostępu od autora oprogramowania – kwota roczna).
- Opis sposobu obliczenia ceny oferty: suma ceny netto Etapu I i Etapu II wraz z dodatkowymi kosztami/opłatami rocznymi.
- Zamawiający dopuszcza możliwość zadawania pytań przez Oferenta przed przedstawieniem oferty.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia ofert bez podania przyczyny, na co Oferent wyraża zgodę.
- Kryterium oceny ofert: 100% cena
Oferta powinna zawierać: Wypełniony formularz ofertowy.
Termin złożenia oferty: do 13.01.2023 r.
Ofertę prosimy przesłać na adres e-mail: malgorzata.rudyk@ichp.pl
Szczegółowych informacji o przedmiocie zamówienia udziela: Grzegorz Breski, tel. 22 568 22 76, e-mail: grzegorz.breski@ichp.pl